Konkurrencer kan være en stor motivationsfaktor for nogle studerende. Man kan f.eks. benytte konkurrencer med pengepræmier på spil, men man kan også arbejde med konkurrencer, hvor der er mulighed for feedback fra virksomheder, potentielle investorer og fagfolk.
Metode Konkurrencer
Tilføj til favoritter
Vejledning
I nedenstående kan du se en liste over konkurrencer, der har særskilt fokus på studerende. Kendetegnende for flere af konkurrencerne er, at de er startet og drevet af studerende, hvilket kan være en inspiration i sig selv.
- Dansic: Studenterdreven konference om social innovation. Dansic arrangerer også case-competitions.
- Venture cup: En landsdækkende konkurrence oprinde ligt startet af konsulentvirksomheden Mckinsey. Konkurrencen er for studerende, og alle fagligheder er velkomne. Venture Cup sætter endvidere fokus på vigtigheden af tværfaglige løsninger og teams, og arrangerer workshops med fokus på præsentationsteknik og forretningsplaner.
- Sustainergies Cup: Konkurrence med hovedsæde i Sverige. Konkurrencen fokuserer på bæredygtighed, og er for alle studerende.
- Copenhagen start-up weekend: 54 timer event, hvor studerende kan pitche idéer og få feedback på dem. Start Up Weekend byder på konkurrencer med mange forskellige temaer, man kan lade sig inspirere af.
Flere af konkurrencearrangørerne tilbyder også at komme ud på kurser for at fortælle om, hvilke kriterier, der skal opfyldes for at deltage – og måske sidste instans vinde.
Værd at overveje
Overvej, hvornår konkurrencen skal introduceres. Skal den fungere som drivkraft gennem hele kurset, eller er det blot noget, du kan gøre opmærksom på eksisterer?
Forberedelse
Research vedr. de forskellige typer konkurrencer og deres deadlines.